آقای آبگرمکن آقای آبگرمکن .

آقای آبگرمکن

با خرید آبگرمکن خورشیدی در مصرف انرژی و پول صرفه جویی کنید!

آبگرمکن خورشیدی یکی از انواع آبگرمکن هاست که برای گرم کردن آب از انرژی خورشید استفاده می‌کند. استفاده از این آبگرمکن‌ها در سراسر دنیا افزایش قابل توجهی داشته و این افزایش به دلیل توجه روزافزون به خاطر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به جای سوخت‌های فسیلی‌ست. مشخص است که استفاده از خورشید به عنوان منبع انرژی خرجی برای شما نخواهد داشت. بنابراین به جز مبلغی که برای خرید آن پرداخت می کنید و به قیمت آبگرمکن خورشیدی انتخابی شما بستگی دارد، دیگر مبلغی برای مصرف انرژی توسط آبگرمکن پرداخت نخواهید کرد. اما هر وسیله‌ای ویژگی‌هایی دارد که با توجه به آنها باید انتخاب کنید که آیا برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. با هم انواع آبگرمکن خورشیدی و ویژگی‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

آبگرمکن خورشیدی چیست و چگونه کار می‌کند؟​


در ساخت آبگرمکن خورشیدی یک قسمت به نام کلکتور تعبیه شده که یک سیال مانند آب یا هوا در آن وجود دارد. کلکتور یک ورق است که  وظیفه ی آن ذخیره گرمای خورشید در آبگرمکن است. گرما به وسیله‌ی سیال یا هوایی که درون  لوله‌های کلکتور جریان دارد، منتقل می‌شود. سیالی که به این وسیله گرم شده وارد مخزن دوجداره آب شده و بر اثر اختلاف دما آب درون مخزن را گرم می‌کند.  کلکتورهای هوایی بازده بالاتری نسبت به کلکتورهای آبی دارند.

انواع آبگرمکن خورشیدی​


آبگرمکن خورشیدی را بر اساس نحوه‌ی عملکرد آنها به سه دسته تقسیم می‌کنند:

1. ترموسیفونی: ​

این آبگرمکن دارای یک مخزن افقی و  تعدادی کلکتور است. دو نوع مستقیم و غیر‌مستقیم دارد. در ترموسیفون غیرمستقیم سیال درون کلکتور گرم شده و وارد جداره بیرونی مخزن می‌شود و به این وسیله آب درون مخزن گرم می‌شود. در ترموسیفون مستقیم سیال درون کالکتور همان آب مصرفی است.

2. پمپ‌دار تحت فشار: ​


در ساختار این آبگرمکن خورشیدی علاوه بر مخزن و کلکتور پمپ هم وجود دارد. از پمپ برای جابجایی سیال استفاده می‌شود و بنابراین می‌توانید مخزن آن را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید و لزومی ندارد که حتما در بالا پشت بام قرار بگیرد. 

3. برگشت ثقلی: ​


در این آبگرمکن حرارت دریافتی از خورشید به وسیله ی کلکتور جذب شده و حرارت توسط یک مبدل حرارتی به آب مخزن منتقل می‌شود. در صورت کافی نبودن انرژی خورشید پمپ آن از کار می‌افتد و سیال درون کلکتور در اثر نیروی گرانش به مخزن برمی‌گردد.

مزایا و معایب آبگرمکن خورشیدی​


از مزایای آبگرمکن خورشیدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی
  • به‌صرفه بودن از لحاظ اقتصادی
  • ایمنی بالا و بی‌خطر بودن
  • آلوده نکردن محیط زیست
  • عمر مفید بالا
  • بازده بالا
  • هزینه نگهداری کم
  • بدون سروصدا بودن

اما هر وسیله‌ای علاوه بر ویژگی‌های مثبت، معایبی هم دارد. معایب آبگرمکن خورشیدی  به شرح زیر است:

  • اشغال کردن فضای زیاد در پشت بام به دلیل نصب تجهیزات
  • نیاز به استفاده از ضدیخ در زمستان
  • نیاز به استفاده از سیستم پشتیبانی در فصول سرد یا در مکان هایی که نور کافی ندارند
  • برای نصب آبگرمکن خورشیدی و نصب پنل و مخزن روی پشت بام به چند نیرو نیاز است

اگر شما هم دوست دار محیط زیست هستید و در جایی زندگی می‌کنید که نور کافی وجود دارد، استفاده از آبگرمکن خورشیدی انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید با توجه به حجم آب مصرفی و نیازتان آبگرمکن  مناسب خود را انتخاب کرده و هزینه‌ی مصرف انرژی را در خانه یا محل کارتان کاهش دهید. برای دریافت مشاوره  و دریافت خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن خورشیدی با متخصصان تماس بگیرید.

 


برچسب: آبگرمکن خورشیدی قیمت، ساخت آبگرمکن خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی چیست، نصب آبگرمکن خورشیدی، تعمیر آبگرمکن خورشیدی، معایب آبگرمکن خورشیدی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۶:۱۵ توسط:ایمان اقدسی موضوع: نظرات (0)